Att komma till insikt?

Det är faktiskt ganska bra att göra det lite då och då, att komma till insikt alltså. Idag har jag konstaterat att vi egentligen skulle kunna skippa att vara i skolan och istället göra allt skolarbete hemma osv. Vi gör nämlingen ingenting på våra lektioner. Vi, och när jag talar om vi menar jag nvsp3, är knappt där nuförtiden. Det handlar nästan enbart om att "visa upp sig" och sen få "jobba på valfritt ställe" känns det som. Ehm.. vi vet ju alla vad jobba på valfritt ställe innebär, så också lärarna. Studenten närmar sig med stormsteg och jag vet faktiskt inte vad jag har lärt mig de senaste tre åren sittandes i ett klassrum. Möjligtvis har jag insett ett och annat om människorna omkring mig, lärt mig en del och mig själv och mognat en smula. Men när det gäller matematik C och fysik A och andra (värdelösa) kurser så kan jag inte påstå att jag överhuvudtaget kommer ihåg vad dom innebar. Kommer jag gå ut skolan ut att egentligen lärt mig någonting? Eller har jag lärt mig mer än jag tror?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback